Když fasádní vata navlhne, už nikdy správně neizoluje

KDYŽ FASÁDNÍ VATA NAVLHNE, UŽ NIKDY SPRÁVNĚ TEPELNĚ NEIZOLUJE. Ano, tohle není mýtus ale pravdivá informace. V tomto příspěvku se ale podíváme na to do jaké míry je navlhlá vata únosná, a kdy už se opravdu nevyplatí ji dále používat.

Obrázek 1 pro článek Když fasádní vata navlhne, už nikdy správně neizoluje

Ano, tohle není mýtus ale pravdivá informace. V tomto příspěvku se ale podíváme na to, do jaké míry je navlhlá vata únosná, a kdy už se opravdu nevyplatí ji dále používat.

Fasádní vata má nejlepší tepelně-izolační schopnost pouze v suchém stavu, a je potřeba ji v suchém stavu do fasády správně zabudovat. V nejhorší možné extrémní situaci, např. když vatu ponoříte do vody na pár hodin a ona doslova vodu nasaje, vata v takovémto stavu se opravdu nedá do kontaktního zateplení použít.

I když je fasádní vata dodávána ve foliích a je ošetřena tak, aby povrch vaty byl nenasákavý, tak i přesto se občas stává že je vata mokrá a nepoužitelná. Určitě nedoporučujeme vatu v takovémto stavu používat. Po zabudování takto "poškozené" vaty do zateplovacího systému, se může stát, že se na další stěrkové a finální vrstvě můžou tvořit fleky. Nehledě na to, že je narušena tepelně izolační schopnost materiálu.

Vata je sice částečně chemicky chráněna proti navlhnutí, takže odolá menšímu dešti. Rozhodně ale neodolá dlouhodobému vystavení takovémuto počasí. Vždy je důležité mít při realizaci zateplení fasádní vatou zasíťované kompletně lešení a nevystavovat vatu povětrnostním vlivům. V případě, že vám vata ještě před armovací vrstvou navlhla, je dobré pár dnů počkat a nechat vatu přirozeně vyschnout.

Roman Studený

Poptávka zateplení

Plánujete zateplení Vašeho domu? Zadejte nám nezávaznou poptávku.

Chci zadat poptávku
Zofík
Tento web používá soubory cookie.

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli, nebo které shromáždili při vašem používání jejich služeb.

Zakázat vše
Upravit jednotlivě
Povolit vše